کد مطلب: 296417
بازيکنان ايران در ميکسد زون چه گفتند؟
طارمي: بيرانوند ثابت کرد بهترين گلر تاريخ است/ بيرانوند: هر کسي در بازي با ژاپن بميرد، شهيد حساب مي‌شود!
تاریخ انتشار : 1402/11/12 13:09:41
نمایش : 269
بازيکنان ايران در ميکسد زون بازي ايران و سوريه صحبت کردند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا اعزامي به قطر؛ تيم ملي ايران در مرحله يک هشتم نهايي جام ملتهاي آسيا برابر سوريه در ضربات پنالتي به پيروزي رسيد. در پايان اين بازي بازيکنان ايران در ميکسد زون ورزشگاه صحبت کردند.

جهانبخش: قبول ندارم که بد بازي کرديم!

عليرضا جهانبخش هافبک تيم ملي فوتبال بعد از پيروزي تيم ملي فوتبال ايران مقابل سوريه در مرحله يک هشتم اظهار داشت:  بعد از 10 نفره شدن کارمان سخت شد و وقتي به وقت اضافه رفتيم آنقدر خيال‌مان راحت بود که به بچه‌ها گفتم 30 دقيقه از جان مايه بگذاريد تا کار به ضربات پنالتي برسد چرا که به عليرضا بيرانوند اعتماد داشتيم.

وي افزود: پنالتي‌ها از کريم انصاري‌فرد تا احسان حاج صفي سطح بالايي داشت. در يک هفته اخير مدام ضربات پنالتي تمرين کرده بوديم.

بازيکن تيم ملي گفت: اين بازي نشان داد چقدر تيم همدل است. در اين چند بازي گفتيم اين تيم يکي از همدل‌ترين تيم‌هايي است که وجود داشته و اين شعار نبوده است. بچه‌ها نشان دادند چقدر پشت همديگر هستند. در وقت‌هاي عادي بايد کار را تمام مي‌کرديم و موقعيت‌هاي خيلي خوبي داشتيم ولي  تبديل به گل نشد. اگر موقعيت‌هايمان به گل مي‌رفت، بازي متفاوت مي‌شد.  قبل از مرحله حذفي به بچه‌ها گفته بوديم شايد در اينگونه بازي‌ها يک موقعيت داشته باشيم و همان يک موقعيت تفاوت کار را نشان دهد.

جهانبخش در پاسخ به اين سؤال که آيا قبول دارد تيم ملي بازي بدي مقابل سوريه ارائه داد، تصريح کرد: قبول ندارم. در نيمه اول بازي خوبي انجام داديم و موقعيت‌هاي خوبي داشتيم. 10 دقيقه ابتدايي نيمه دوم خوب بوديم اما بعد از اينکه گل خورديم و 10 نفره شديم طبيعي بود که افت کنيم.

وي افزود: با اين روحيه خيلي خوب بايد ريکاوري کنيم و آماده بازي بعدي شويم.

بيرانوند: هر کسي در بازي با ژاپن بميرد، شهيد حساب مي‌شود!

عليرضا بيرانوند دروازه‌بان تيم ملي فوتبال کشورمان پس از پيروزي ايران مقابل سوريه در ضربات پنالتي در مرحله يک‌هشتم نهايي، اظهار داشت: ابتدا اين پيروزي را به مردم ايران تبريک مي‌گويم. فکر مي‌کنم مردم خيلي بابت اين بازي اذيت شدند. ما در اين هفت، هشت روز که فرصت داشتيم، قلعه‌نويي به ما مي‌گفت اين بازي سخت‌ترين بازي ماست. سوريه هميشه با ايران بهترين بازي‌هايش را انجام مي‌دهد. ما بازي را خوب شروع کرديم و موقعيت داشتيم و وقتي توپ‌هاي ما به گل تبديل نشدند، احساس بدي پيدا کردم.

وي ادامه داد: من وقتي اشک مهدي طارمي را ديدم، خيلي ناراحت شدم. او بازيکن بزرگي است و خيلي ناراحت بود. من زمان پنالتي‌ها به او گفتم که نگران نباشد و خيالت راحش باشد. وقتي مهدي اخراج شد، من گفتم بازي فقط به پنالتي‌ها برود. من وظيفه‌ام را انجام دادم، خدا را شکر که توانستم به تيم کمک کنم.

دروازه‌بان تيم ملي فوتبال کشورمان افزود: ما دو دوره است که به ژاپن مي‌خوريم و مهدي طارمي در هر دو بازي نبوده. مطمئنم ژاپن بازي سختي با ما خواهد داشت، ما آمديم که با قهرماني برگرديم. مردم ايران بايد از امشب به ما انرژي بدهند، چون وقتي نداريم و شنبه بايد با ژاپن بازي کنيم.

بيرانوند درباره اينکه در ضربات پنالتي همه استرس داشتند، گفت: من هم خودم استرس داشتم ، چون اينکه مردم و بازيکنان همه خيال‌شان از دروازه راحت بود، وظيفه من را سنگين‌‌تر مي‌کرد و من فقط به اين فکر مي‌کردم که با تمام تمرکز به تيم کمک کنم. مي‌دانستم که بچه‌ها پنالتي عالي مي‌زنند. بازي براي ما سخت تمام شد و فکر مي‌کنم زماني براي ريکاوري نداريم. برنامه‌ريزي عجيبي است، ما 8 روز استراحت کرديم و دوباره بعد از 3 روز بايد بازي کنيم.

بيرانوند درباره اخراج طارمي عنوان کرد: مهدي در زمان پنالتي‌ها پيش من آمد و گفت تو بهترين دروازه تاريخ هستي و بايد کار را در بياري. من استرس مردم را داشتم. براي مهدي ناراحت هستم؛ دو دوره است که بازي با ژاپن براي او طلسم شده است. به بازيکنان گفتم اگر قرار است اتفاقي بيفتد، بايد به مهدي کمک کنيم چون او خيلي دوست داشت که در اين جام تيم ملي موفق باشد، به هر حال در جام ملت‌هاي آينده خيلي از بازيکنان نيستند. ژاپن مدعي اصلي است و همه بايد به آنها احترام بگذاريم، اين تيم بازيکنان خوبي در بهترين تيم‌هاي اروپا دارد. ما هم بازيکنان خيلي خوبي داريم و مطمئنم اتفاقات خوبي مي‌افتد. انرژي مردم را پشت سرمان داريم.

دروازه‌بان تيم ملي در پاسخ به اين سوال که قلعه‌نويي بعد از بازي چيزي نگفت، عنوان کرد: قلعه‌نويي مثل هميشه تشکر کرد و من هم گفتم اگر کاري کردم وظيفه‌ام بوده. ما واقعاً نگران او هستيم چون حالش خيلي بد بود و تا الان کسي جرأت نداشته که نگاهش کند و نتوانستيم بخنديم.

وي در خصوص پنالتي سوريه خاطرنشان کرد: مي‌دانستم که پنالتي است ولي به بچه‌ها گفتم دعا کنيد که آفسايد باشد چون مچ پاي بازيکن سوريه را زدم.

بيرانوند در پاسخ به اين سوال که چقدر انگيزه داريد تا ژاپن را شکست دهيد؟ گفت: مطمئن هستم اگر قرار است براي اولين بار يک بازيکن تيم ملي از دوندگي بميرد، فکر مي‌کنم بازي با ژاپن باشد چون بازيکنان انگيزه دارند. هر کسي در اين بازي بميرد، شهيد حساب مي‌شود!

قدوس: دوست دارم که در پستهاي مختلف بازي مي کنم

سامان قدوس بعد از پيروزي مقابل سوريه در مورد تعويضش در نيمه دوم و اينکه آيا مصدوميتي داشته که تعويض شد، اظهار داشت: نه مشکل فيزيکي و مصدوميتي نداشتم. 

وي در مورد اينکه در تيم ملي ايران در پستي متفاوت تر از تيم باشگاهي اش بازي مي‌کند، گفت: من در پست هاي مختلف در تيم هاي مختلف بازي کرده‌ام و ابتدا از همه بايد از قلعه نويي که به من شانس بازي در تيم ملي را داد، تشکر کنم. در پست هاي مختلف بازي مي‌کنم و اين اتفاق کاملا در فوتبال طبيعي است و اين مساله را از نظر شخصي دوست دارم.

قدوس در مورد تفاوت تيم ملي نسبت به سال گذشته در جام جهاني اظهار داشت: بزرگ ترين تفاوت اين است که بازيکنان به سطح بالاتري رسيده اند و در سطح بالاتري بازي مي‌کنند.

رضاييان: خودمان بازي را سخت کرديم

رامين رضاييان مدافع تيم ملي پس از بازي ايران و سوريه اظهار داشت: بازي را خودمان سخت کرديم، اگر از موقعيت‌هايمان به نحو احسن استفاده مي‌کرديم بازي به اينجا کشيده نمي‌شد. با اين حال اين فوتبال است و زيبايي فوتبال همين است. چيزي از ارزش بازيکنان کم نمي‌شود. ديديد که 10 نفره هم سوريه دفاع مي‌کرد و از ما همان ترس را داشت. خداراشکر در نهايت بازي را برديم و يک اتفاق خوب رخ داد.

وي ادامه داد: با تمام احترامي که براي تيم سوريه قائلم، بازي را خودمان سخت کرديم و بازي نبود که به استرس برسد. من خودم دوست نداشتم که بازي به وقت‌هاي اضافه کشيده شود زيرا بچه‌ها خسته مي‌شوند و ريکاوري سخت است. اميدوارم بدن بچه‌ها خوب ريکاوري بشود و ان شاءالله براي يک بازي سخت آماده شويم.

رضاييان در خصوص بازي با ژاپن اظهار داشت: نمي‌توان هيچ چيزي را پيش بيني کرد. ما بهترين خودمان را مي‌گذاريم. انرژي مثبت شما، رسانه‌ها و مردم را مي‌خواهيم. چيزي که مهم است ريکاوري و ذهن خوب است.

طارمي: بيرانوند ثابت کرد بهترين گلر تاريخ است

مهدي طارمي مهاجم تيم ملي پس از بازي ايران مقابل سوريه در پاسخ به اينکه در ديدار با ژاپن حضور ندارد، اظهار داشت: مهم اين بود که برديم. ممنونم از بچه‌ها، ممنونم از غيرتي که گذاشتند. آخر بازي با علي بيرانوند حرف زدم و مخصوصا او دمش گرم. او خيلي لطف کرد. به او گفتم که اگر بهترين گلر تاريخ هستي، خودت را نشان بده. ما که مطمئن هستيم و به او اعتماد داريم.

وي ادامه داد: من دعا دعا مي‌کردم که بازي به پنالتي بکشد چون مطمئن بودم که بيرانوند کار را براي ما در مي آورد. بچه‌ها هم آنقدر در اين هفته‌ها پنالتي تمرين کردند که مي‌دانستم مي‌بريم. فقط دنبال اين بود که به پنالتي برسد. خداراشکر که توانستيم ببريم و عليرضا بيرانوند نيز ثابت کرد که بهترين گلر تاريخ است.

مهاجم تيم ملي در مورد صحنه اخراجش از زمين گفت: کارت زرد اول را قبول ندارم. حتي داور هم وقتي با کريم انصاري‌فرد صحبت مي‌کرد گفت من اشتباه کردم و صحنه را نديدم، چون من پريدم و بعد از آن سُر خوردم و دنبال پنالتي گرفتن نبودم. صحنه دوم اما قطعاً کارت زرد داشت و اصلاً‌ حواسم نبود کارت دارم. موقعي که تکل را زدم فهميدم.

طارمي در واکنش به اخطارهاي بي‌مورد تيم ملي تصريح کرد: اين دوره فقط کنعاني‌زادگان و صادق محرمي کارت گرفته‌اند. به هر حال فوتبال است و پيش مي‌‌آيد.

وي راجع به بازي سختي شنبه آينده مقابل ژاپن و اينکه ديدار مقابل اين تيم طلسم شده، گفت: شک نکنيد بچه‌ها کار را درمي‌آورند. تا سه نشه،‌ بازي نشه! اين دفعه شک نکنيد مي‌چرخد. مهم تيم بودن است که ما تيم هستيم.

انصاري فرد: کاري کنم دل طارمي در بازي بعدي شاد شود

کريم انصاري فرد مهاجم تيم ملي پس از ديدار ايران مقابل سوريه اظهار داشت: تک تک مردم ايران در ضربات پنالتي داشتند ما را دعا مي‌کردند. دست تک تک آنها را مي‌بوسم و اميدوارم در بازي‌هاي بعدي نيز ما را از دعاي خيرشان محروم نکنند. 

وي ادامه داد: من خودم وقتي جمع شديم تا براي پنالتي آماده شويم، با اعتماد به نفس به همه گفتم که خيالتان راحت چون عليرضا بيرانوند را داريم.

انصاري فرد اظهار داشت: مهدي طارمي آنقدر براي ما و براي فوتبال ملي ما هم افتخار آفريده و من قول مي‌دهم کاري کنم که در بازي بعدي دلش شاد شود

خليل زاده: نزني، مي‌خوري!

شجاع خليل زاده مدافع تيم ملي پس از بازي ايران مقابل سوريه اظهار داشت: نزني، مي‌خوري! خدا را شکر، خدا کمک‌مان کرد و توانستيم ببريم. همين امروز هم سوريه 4-5 گل بايد مي‌خورد ولي تيم چقري است.

وي ادامه داد: بازي با استرالياي سوريه را کاملا آناليز کرديم. خيلي خوب دفاع مي‌کند و تنها يک گل دريافت کرده بود.

مدافع تيم ملي ايران در خصوص بازي  با ژاپن گفت: بدون مهدي طارمي خيلي است ولي مي‌توانيم اين تيم را ببريم. تلاش مي‌کنيم و غيرت ايراني را نشان مي‌دهيم تا ان شاءالله با شکست ژاپن بتوانيم قهرمان بشويم.

وي ادامه داد: براي وطنم بازي کردن همين است که با تمام جانم بازي کنم. براي کشورم ايران جانم را هم مي‌دهم. نه فقط من، همه بچه‌ها.

ابراهيمي: هدف ما فينال است

اميد ابراهيمي هافبک تيم ملي بعد از پيروزي مقابل سوريه در مرحله يک هشتم نهايي جام ملت هاي آسيا اظهار داشت: اول اين برد سخت را تبريک مي گويم. بازي سختي شد اما خدا را شکر عبور کرديم و من هم به عنوان بازيکن سعي کردم بهترين عملکرد را داشته باشم البته کمي هم مريض بودم. سعي کردم بتوانم به تيم کمک کنم.

وي در مورد مسابقه با ژاپن بدون حضور مهدي طارمي، گفت: مهدي يک وزنه اي بزرگ براي تيم ملي است. بازيکنان سعي مي کنند جاي خالي او را پر کنند دل او با تيم است. ژاپن تيم قابل احترامي است اما بايد بهترين عملکردمان را داشته باشيم. بايد مقابل ژاپن بي نقص بازي کنيم.

ابراهيمي در مورد کري هواداران سوري گفت: در زمين خيلي چيزي متوجه نمي‌شويم. تمرکزمان روي بازي است و به بيرون توجه نمي‌کنيم. ديديد که هر 5 بازيکني که پنالتي زدند و بيرانوند با تمرکز بالا کار کردند.

وي در مورد اينکه مشکلي براي بازي در 90 دقيقه نداريد، گفت: هر وقت کادرفني صلاح ديد به ميدان آمدم تا بهترين عملکردم را داشته باشم؛ چه 5 دقيقه چه بيشتر.

ابراهيمي درمورد ضربات پنالتي گفت: ما در هفته گذشته هميشه در آخر تمرين پنالتي تمرين مي کرديم و  هر بازيکن پنالتي مي زد. توانستيم از اين مرحله عبور کنيم. در مرحله حذفي هستيم و کادرفني به همه چيز فکر مي کند.

هافبک تيم ملي در مورد اينکه تصور مي‌کرد چنين بازي دشواري با سوريه داشته باشيم، گفت: تصور نمي‌کرديم بازي با سوريه اينگونه شود وقتي توپ هايمان گل نشد مهدي هم اخراج شد. 10 نفره شديم و سخت شد اما در نهايت توانستيم عبور کنيم.

وي درمورد کيفيت جام ملت‌ها گفت: کيفيت خوبي بود. تيم هاي ديگر هم ديديد همه راضي بودند از کيفيت مسابقات.

وي افزود: بازي با سوريه سخت شد و ۱۰ نفره شديم اما نشان داديم يک تيم هستيم و جاي خالي مهدي طارمي را که اخراج شده بود را پر کرديم.

بازيکن تيم ملي ايران خاطرنشان کرد: حالا به بازي با ژاپن فکر خواهيم کرد و تلاش مي‌کنيم تا در اين بازي بهترين نتيجه را کسب کنيم.

ابراهيمي گفت: هدف ما از روز اول اين بوده که بازي به بازي پيش برويم و به فينال برسيم. برنامه ما تا روز آخر نيز همين خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg